Obchodní podmínky

Obchodní společnost Fruko-Schulz s r.o. (dále jen prodávající) provozuje na adrese www.frukoshop.cz internetový obchod, na něž se vztahují níže uvedené obchodní podmínky (dále jen podmínky), které vznikají při objednávání a prodeji zboží v tomto internetovém obchodě konečnému zákazníkovi.

Veškeré alkoholické nápoje z nabídky internetového obchodu jsou určeny výhradně osobám starším 18-ti let. Při převzetí zboží věk zákazníka bude ověřen. Fotografie produktů a zboží jsou ilustrativní.

Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti. V takovém případě prodávající žádá tyto osoby, aby se obrátily ve svém zájmu přímo na obchodní oddělení prodávajícího – Daria Sokol, Tel.: +420 776 299 579, e-mail: office@absinth.to.

Informace o společnosti
• obchodní společnost: Fruko-Schulz s.r.o.
• se sídlem: Jiráskovo předměstí 629/III, 377 01 Jindřichův Hradec
• identifikační číslo: 466 79 421
• daňové identifikační číslo: CZ46679421
• společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 1629

Uživatelský účet

Kupující na základě své registrace provedené na webové stránce může přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět na základě správných a úplných údajů vztahujících se k jeho osobě objednávání zboží (dále jen uživatelský účet). Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
Pokud kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, nebo porušuje své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek), je prodávající oprávněn zrušit uživatelský účet kupujícího.
Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
Kupující je oprávněn učinit objednávku zboží ze sortimentu prodávajícího prostřednictvím internetového obchodu, nebo e-mailem. Přijatá objednávka se stává pro obě strany závaznou momentem e-mailového potvrzení ze strany prodávajícího, které prodávající zašle nejpozději do 24 hodin po obdržení objednávky na adresu v ní uvedenou, a to včetně ceny objednaného zboží aktuální ke dni uzavření kupní smlouvy. Kupní smlouva se považuje za uskutečněnou převzetím zboží kupujícím v místě k tomu určeném a zaplacením kupní ceny. Kupující může objednávku upravit či stornovat kdykoliv až do momentu odeslání objednaného zboží prodávajícím nebo předání tohoto zboží přepravci za účelem jeho dodání kupujícímu.

Odstoupení od smlouvy

V souladu s § 1829 NOZ kupující oprávněn odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží při zásilkové formě prodeje. Při odstoupení kupujícího od uzavřené smlouvy prodávající vrátí zaplacenou cenu zboží sníženou o náklady na dopravné, poštovné apod. za současného splnění všech níže uvedených podmínek nutných pro vrácení zboží kupujícím prodávajícímu.
Při jejich nedodržení nelze odstoupení od smlouvy a s tím spojené vrácení zboží akceptovat.
– Nejpozději 14. den po převzetí zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle kupujícího-spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy;
– Odstoupení od kupní smlouvy musí mít písemnou formu a obsahovat následující informace:
Jméno a příjmení kupujícího-spotřebitele, Adresa kupujícího-spotřebitele, Číslo objednávky, Datum objednání zboží, Datum převzetí zboží, číslo bankvoního účtu, kam je potřeba penize vratit, Podpis kupujícího-spotřebitele a datum.
– Kupující-spotřebitel toto odstoupení s vlastním podpisem zašle emailem na info@frukoshop.cz a následně originál odstoupení též přiloží ke zboží, které bude vráceno prodávajícímu;
– Kupující-spotřebitel zboží doručí zpět na své náklady prodávajícímu na adresu prodejny Fruko Shop, Soukenická 1756/34, 110 00 Praha 1, a to nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 NOZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829 a násl. NOZ náklady spojené s navrácením zboží.
– Zboží, které bude kupující-spotřebitel odesílat v návaznosti na odstoupení od kupní smlouvy, nebude nést známky použití, nebude poškozené, nekompletní (např. bez příslušenství, záručního listu, návodu atd.) a bude vráceno s kopií dokladu o koupi (prodávající doporučuje zboží pojistit proti poškození);
– Byla-li snížena hodnota zboží (zboží není kompletní nebo bylo poškozeno) je kupující povinen prokazatelně chybějící hodnotu nahradit v penězích.
Za splnění výše uvedených podmínek bude kupujícímu-spotřebiteli vrácena jím uhrazená cena zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dopravy (dodání) zboží, a to převodem na účet kupujícího-spotřebitele, a to do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající však není povinen kupujícímu-spotřebiteli vrátit jím uhrazenou cenu zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dopravy (dodání) zboží dříve, než mu kupující-spotřebitel předá (doručí) zboží nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Dodací lhůta

Přesnou dodací lhůtu, pokud je zboží skladem, nebo předpokládanou dodací lhůtu, pokud zboží není skladem, oznámí prodávající kupujícímu v odeslaném potvrzení objednávky. Zboží, které je označeno SKLADEM expeduje prodávající nejpozději do dvou pracovních dnů, zpravidla však následující den po objednání. Akční nabídky jsou platné po uvedenou dobu či do vyprodání zásob.

Dodání zboží

Prodávající dodává zboží zabalené pro přepravu způsobem standardním pro příslušný druh zboží. Cena balení je zahrnuta v ceně dopravy. V případě požadavku na jiný typ balení, než je standardní způsob, je kupující povinen tento požadavek uvést v objednávce a náklady na nestandardní balení a manipulaci budou prodávajícím sděleny v potvrzení objednávky a přiúčtovány k ceně zboží.
Kupující je povinen zboží od prodávajícího v místě určeném v objednávce převzít. Převzetí jednotlivé dílčí dodávky zboží kupujícím je ten povinen potvrdit podpisem jednotlivých dodacích listů. V případě dodání zboží přepravní službou formou dobírky, je kupující povinen do 5 pracovních dnů od doručení výzvy k vyzvednutí zboží, zboží převzít a uhradit ho. V případě, že takto neučiní, bude zboží vráceno zpět do skladu prodávajícího, a to na náklady kupujícího, které mu budou přeúčtovány. Povinnost odběratele zaplatit kupní cenu, smluvní pokutu, úrok z prodlení či náhradu škody, jakož i další náklady spojené se skladováním zboží tím není dotčena.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje úplnost dodávky zboží dle objednávky –resp. splnění všech jejich podmínek. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Kupující je povinen uhradit prodávajícímu všechny náklady spojené s marným doručením zboží, a to včetně smluvní pokuty ve výši 200,-Kč za každý případ bezdůvodného nepřevzetí zásilky kupujícím.

Reklamace

Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím zboží kupujícím.
Kupující je v souladu s § 2104 NOZ povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství.
Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v délce trvání 24 měsíců.
Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.

Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním.

Kupující-spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:
– právo na bezplatnou opravu zboží, je-li taková oprava možná;
– právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti, přičemž je toto právo možné uplatnit tehdy, je-li dodání nového zboží nebo jeho součásti přiměřeným řešením reklamace s ohledem na povahu vady. Přiměřenost se pro tyto účely posuzuje například tím, že vadu nelze odstranit opravou, nebo se taková oprava jeví jako finančně nebo časově neekonomické řešení. Právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti má spotřebitel rovněž tehdy, pokud jde o vadu odstranitelnou, ovšem zboží nelze pro opakovaný výskyt vady (po opravě – tj. vyskytne-li se stejná vada se stejnými projevy celkem 3 krát a taková vada byla alespoň dvakrát opravena) nebo pro větší počet vad řádně užívat;
– právo na odstoupení od kupní smlouvy lze využít tehdy, není-li možné zboží opravit a není možné ani dodání nového zboží nebo výměna jeho součásti (jsou-li splněny podmínky tohoto práva). Dále je možné toto právo využít tehdy, pokud má zboží větší počet vad, nebo jej nelze pro opakovaný výskyt vady po opravě řádně užívat

Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po uplynutí této lhůty má kupující-spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení kupní smlouvy. Prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy kupující-spotřebitel uplatnil reklamaci, co je její obsahem a jaký způsob její vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá kupujícímu-spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době její trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu-spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

V případě vady věci může se kupující obrátit na reklamační oddělení prodávajícího: info@frukoshop.cz. Pro podrobnější informace se kupující může obrátit přímo na zákaznické centrum prodávajícího +420 777 146 999 anebo +420 777 766 755. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co se projeví.
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.
Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními NOZ a zákonem o ochraně spotřebitele.

Neakceptování či částečné vyřízení objednávky

Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat celou objednávku nebo její část v případě, že zboží není skladem. Nebude-li možné některou část objednávky vyřídit v termínu shora uvedeném, bude zbývající část objednaného zboží dodána kupujícímu v náhradním zákazníkem a prodávajícím odsouhlaseném termínu. O těchto skutečnostech bude kupující vyrozuměn prodávajícím v jím odeslaném potvrzení či neakceptování objednávky.
Prodávající má právo objednávku dále neakceptovat kdykoliv až do momentu jejího vyřízení z těchto důvodů: kupující neuvedl všechny povinné údaje v registraci (zejména jméno, adresu a telefonní číslo) nebo v objednávce bez registrace (zejména jméno, adresu a telefonní číslo), objednávku nebylo možné telefonicky autorizovat.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě zjevné chyby v ceně zboží (tj. ceny zjevně jiné než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu“ nebo „akci“ nebo jiné označení obdobného významu. Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno například mylné uvedení prvních (posledních) tří číslic namísto čtyř, zjevně nízká cena zboží (např. o 70 % nižší cena, než je pro tento druh a typ zboží obvyklé) a jiné zjevné chyby v psaní. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že se ukáže, že kupující nedovršil 18 let (příp. neprokáže dovršení věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem) při předávání balíku obsahujícího zboží, čímž dojde k porušení podmínek stanovených těmito OP a ujednáními kupní smlouvy.

Ceny a platby

Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo měnit ceny zboží v elektronickém obchodě. To však neplatí pro již prodávajícím realizované či řádně potvrzené objednávky.
Prodávající akceptuje níže uvedené způsoby platby za objednané zboží kupujícím :
– Platba předem v CZK na účet u Moneta banky.: 152325701/0600 
– Zaslání zboží na dobírku s platbou při předání od přepravní firmy
– Zaslání zboží kurýrskou službou s platbou při předání

Zboží zůstává majetkem prodávajícího do doby úplného zaplacení ceny zboží kupujícím.

Ochrana osobních údajů

Uzavřením kupní smlouvy kupující vyslovuje svůj souhlas s tím, aby prodávající zpracovával a uchovávala údaje o kupujícím, a to i tehdy, pokud mají charakter osobních údajů, za účelem výkonu práv a plnění povinností vyplývajících z uzavřených smluv, případně za účelem řádného plnění svých zákonných povinností.

Rozhodný právní řád

Veškeré kupní smlouvy, stejně jako veškeré právní vztahy s těmito smlouvami související nebo z nich vyplývající se řídí úpravou obsaženou v platném právním řádu České republiky.

Závěrečná ustanovení

Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky kdykoliv změnit. Tuto změnu a její účinnost prodávající vyhlásí vhodným způsobem na internetových stránkách či jiným vhodným způsobem.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.


INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ PRO ZÁKAZNÍKY, DODAVATELE

Vážení dodavatelé / zákazníci, 

společnost Fruko-Schulz s.r.o., IČO: 46679421,Jiráskovo předměstí 629/III, 377 01 Jindřichův Hradec (dále „společnost“) je správcem osobních údajů. Touto cestou bychom Vás rádi informovali o způsobu, jakým nakládáme s Vašimi osobními údaji.

Všechny osobní údaje zpracováváme v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména dle obecného nařízení o ochraně osobních údajů Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 (dále „GDPR“), a na to navazujících právních předpisů.

Prosím, vezměte na vědomí, že je nezbytné, aby osobní údaje, které jste nám poskytli, byly přesné a úplné. Prosíme Vás proto, abyste nás informovali o jakékoli změně v poskytnutých osobních údajích, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 8 dní ode dne, kdy změna nastala.

V případě jakýchkoliv dotazů ke zpracování osobních údajů společností se, prosím, obraťte na:

Bohumila Mikšíková, e-mail: miksikova@fruko.cz

Proč tyto osobní údaje společnost zpracovává?

Společnost zpracovává osobní údaje klientů zejména z těchto důvodů (účelů):

(i)        uzavření příslušné smlouvy / vyřízení objednávky / prodej zboží

(ii)      vedení databáze zákazníků, dodavatelů a jejich kontaktních údajů.

(iii)     fakturace a vedení účetnictví.

(iv)     vedení pohledávek vůči zákazníkům.

(v)      adresný prodej


1.    Co společnost opravňuje ke zpracování osobních údajů za výše uvedenými účely?

Společnost je oprávněna/povinna zpracovávat osobní údaje, pokud:

(i)        je potřebuje pro splnění jakékoliv smlouvy (dohody), kterou s ní zákazníci/dodavatelé  uzavřeli (včetně samotného uzavření); v případě, že zákazník/dodavatel odmítne takové údaje poskytnout, není možné smlouvu (dohodu) uzavřít, resp. plnění ze smlouvy požadovat (např. vyřízení objednávky, prodej zboží, nákup zboží a materiálu, nákup služby).

(ii)      společnost musí plnit právní povinnosti, které ji ukládá zákon

(iii)     je potřebuje pro účely oprávněných zájmů svých či třetí strany (např. z důvodu vedení si databáze klientů).

2.    Jaké osobní údaje společnost zpracovává?

Společnost zpracovává osobní údaje klienta zejména v tomto rozsahu:

(i)        Adresní a identifikační údaje: jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého bydliště, telefonický kontakt, e-mailovou adresu.

(ii)      Popisné údaje: bankovní spojení.

(iii)     Údaje o třetí osobě: jméno, příjmení, e-mail zástupce klienta.

3.    Komu může společnost zpřístupnit osobní údaje?

Klient bere na vědomí, že společnost je oprávněna zpřístupnit či sdělit jeho osobní údaje:

(i)        subjektům nebo orgánům, které jsou v souladu s obecně závaznými právními předpisy oprávněny po společnosti požadovat sdělení osobních údajů (např. policie, kontrolní orgány apod.).

Společnost poskytuje osobní údaje subjektům do třetích zemí (např. služební telefony a e-maily dopravců) , a to v souladu s pravidly uvedenými v GDPR.  O konkrétních subjektech a podmínkách bude společnost informovat klienty na jejich žádost.

4.    Jak dlouho bude společnost uchovávat osobní údaje?

Společnost bude osobní údaje klienta uchovávat po dobu trvání smluvního vztahu, po dobu stanovenou příslušnými právními předpisy, případně po dobu, než uplynou příslušné lhůty stanovené pro uplatnění či ochranu práv společnosti. Konkrétní informace budou klientovi sděleny na jeho žádost.

5.    Jaká jsou práva klienta?

(i)        Klient je oprávněn podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že má pochybnosti o zákonnosti zpracování osobních údajů.

(ii)      Klient je oprávněn požadovat po společnosti informace o zpracování svých osobních údajů, které je mu společnost povinna bez zbytečného odkladu předat. Dále je klient oprávněn požadovat opravu či doplnění svých osobních údajů, výmaz či omezení zpracování (tímto však nesmí být dotčena zákonná povinnost společnosti osobní údaje zpracovávat) a rovněž je oprávněn vznést námitku proti zpracování.

 Informace je platná ke dni: 23.5.2018